måndag 20 februari 2012

Ambulans, öroninflammation och bakning

Japp, det är sant. Jag har åkt på öroninflamation. Så idag har jag minsann varit hos doktorn. Inte fullt så dramatiskt som det var här igår
Igårkväll när jag kom hem från jobbet så lyckades Isis peta upp (vad vi trodde var) en pärla i näsan som fastnat.
Vi ringde sjukvårdsupplysningen och de skickade en AMBULANS!! Så det var bara att byta från pyjamas till vanliga kläder på henne. Jag gick ut för att möta upp ambulansen som tog lååååång tid för att komma fram. Jag fick sen höra att de kört från Helsingborg.
De tog sina stora väskor och gick in till oss, vände sen i dörren och tog med sig Emma och Isis.
Det hela gick bra och doktorn fick ut inte bara en utan TVÅ pärlor.
Syrrans kille var sen snäll och körde dom hem igen.
För en stund sen hittade Isis och Freja återigen på hyss. Denna gången skulle de baka tyckte de. Resultatet ser ni här. ;)

1 kommentar: