fredag 10 februari 2012

Ja, vad händer egentligen??

Det har varit ett långt uppehåll här nu. Jag kommer ej skriva ner allt som hänt här emellan. Det har varit som en berg och dalbana. Bra saker har blandats med dåliga.

Hur som helst så har jag alla mina döttrar hemma hela helgen. Underbart minst sagt.

Emma berättade om föreläsningen hon hade varit på och det var väldigt intressant att höra. Hon som föreläste pratade bland annat om alla mentala spärrar vi har när vi är vuxna och hur det faktiskt begränsar oss. En väldigt intressant tanke.

Hur skall vi kunna förändra den värld vi lever i om vi bara ser hinder och begränsningar? Man kanske mår bra av att vara lite barnslig ibland och behålla sitt barnasinne.... Barnasinne.... Ja det är kanske just DET man behöver här i världen. Sinnet från ett barn har ju ej de begränsningar som vi lär oss av vår omgivning när vi växer upp.

Jag delar med mig av en musikvideo... kanske en av de bästa budskapen någonsin. Den handlar om att gå sin egen väg och testa nåt nytt.



Nu är det dags för kvällsmat. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar