fredag 17 februari 2012

Äntligen friska...

...ja nästan iallafall.

Svärföräldrarna är på besök och är snälla nog att passa barnen i helgen då både jag och Emma jobbar.

Imorse när jag skulle iväg med tåget bliev det lite stressigt. Först hittade jag inte mitt pendlarkort så jag kunde inte åka med svärfar när han lämnade Emma på jobbet. När de åkt så hittade jag det i vårt sovrum där småtöserna varit och härjat igår. Svärfar var då snäll och körde mig ner till stationen ändå. Tackar man för.

Anledningen att jag åker så tidigt är att mitt pendlarkort behöver förnyas så jag ska ner och göra det nu.

Hur som helst, när jag kommer till stationen så funkar ej biljettautomaten. Typiskt. Det var iallafall en schysst tågvärd som hade överseende med detta och bjöd på resan.

Det tackar man med för.

Nu är tåget framme här.

Ps
Det är alltid bra att starta dagen med frukost, det viktigaste målet på dagen. Ds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar